W Fundament Spokoju rozumiemy, jak wiele wyzwań i zmian towarzyszy okresowi dorastania. Dzieci i nastolatkowie mierzą się z różnymi trudnościami: presją rówieśniczą, oczekiwaniami szkolnymi, zmianami w relacjach rodzinnych czy wyzwaniami związanymi z emocjami i tożsamością.
Naszym celem jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której młodzi ludzie mogą otwarcie dzielić się swoimi przeżyciami, uczyć się radzić sobie ze stresem oraz rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne.
Rozpoczynamy od rozmowy z rodzicami i dzieckiem/nastolatkiem, aby poznać kontekst sytuacji, zrozumieć główne trudności i wspólnie ustalić cele terapii.
Na podstawie zebranych informacji tworzymy spersonalizowany plan działania. Uwzględniamy wiek, potrzeby rozwojowe oraz specyficzne wyzwania, z którymi mierzy się młody człowiek.
Podczas sesji (indywidualnych lub rodzinnych) pracujemy nad rozwijaniem umiejętności społecznych, regulacją emocji i wzmacnianiem mocnych stron dziecka. W zależności od potrzeb korzystamy z różnych technik (np. elementów terapii poznawczo-behawioralnej, zabawy terapeutycznej, ćwiczeń uważności).
W trakcie całego procesu ściśle współpracujemy z rodzicami lub opiekunami. Regularnie oceniamy postępy, wprowadzamy ewentualne zmiany w planie terapii i udzielamy wskazówek, jak wspierać dziecko w domu.
Nasi terapeuci mają doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnych kontekstach – od problemów szkolnych po trudności emocjonalne i relacyjne. Stawiamy na empatię i zrozumienie. Zapewniamy przyjazne otoczenie, w którym dziecko czuje się akceptowane i szanowane. Każda rodzina i każde dziecko jest inne. Dlatego nasza terapia jest zawsze dopasowana do potrzeb i celów konkretnego pacjenta. Korzystamy z metod potwierdzonych naukowo, łącząc je z kreatywnymi narzędziami pracy (np. elementy terapii poznawczo-behawioralnej), aby osiągnąć najlepsze rezultaty.
Terapia może być dostosowana do różnych grup wiekowych, począwszy już od wczesnego dzieciństwa (3–4 lata), aż po późną adolescencję. Kluczowe jest dobranie metod odpowiednich do etapu rozwojowego dziecka.
Czas trwania zależy od indywidualnych potrzeb i celów. Niektóre dzieci wymagają kilku miesięcy wsparcia, inne mogą potrzebować dłuższego procesu terapeutycznego.
Wiele zależy od sytuacji i preferencji. Często rodzice lub opiekunowie uczestniczą w częściach sesji lub spotykają się z terapeutą osobno, aby omówić postępy i uzyskać wskazówki dotyczące wsparcia dziecka w domu. W każdym wypadku rodzic musi wyrazić pisemną zgodę na konsultację czy terapię.
Zależy to od rodzaju ubezpieczenia oraz umów z placówkami medycznymi. Warto sprawdzić indywidualne warunki polisy lub skonsultować się z nami w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Tak. Warto wytłumaczyć dziecku, że terapia jest wsparciem w zrozumieniu i radzeniu sobie z emocjami czy trudnościami. Sposób rozmowy zależy od wieku i poziomu rozumienia.